Interview met Yael

Voor haar stage interviewt Malika een Klant, een Huishoudelijke Duizendpoot en twee franchisenemers van Hulp Waar Nodig. Hieronder leest u het derde interview van Malika met onze nieuwe franchisenemer Yael.

Nou, we zijn alweer bij ons derde interview. Wat gaat de tijd snel. Voor dit interview heb ik Yael geïnterviewd. Yael is onze tweede franchisenemer.
Ze gaat per 1 juli de vestiging Hulp Waar Nodig De Liemers-West en Lingewaard runnen. Voordat zij echt gaat beginnen, krijgt ze van ons nog een opleiding. Zo wordt ze goed voorbereid en krijgt ze genoeg achtergrondkennis over Hulp Waar Nodig.

Yael is een gezellige, lieve, sterke en een sociale dame. Ik heb het interview met liefde met Yael gedaan. Nadat we onszelf kort hebben voorgesteld en na een kort gesprek te hebben gehad met de schattige dochter van Yael konden we starten met het interview.

 

Gefeliciteerd, je hebt van de week de overeenkomst voor Hulp Waar Nodig getekend!
Hoe voelt dat?

Het voelt als een overwinning! Ik heb heel veel gedaan in het verleden en ik heb altijd in loondienst gewerkt, maar dat was niets voor mij. Toen ik Hulp Waar Nodig heb gevonden dacht ik, dit ben ik! Ik zag mezelf er helemaal in.

Kunt je jezelf even voorstellen?

Ik ben Yael en ik ben 31 jaar. Ik ben woonachtig in Arnhem. Ik heb twee dochters. Mijn oudste dochter is 11 jaar en mijn jongste dochter is 4 jaar. Ik ben een alleenstaande moeder.

Ik heb heel veel huisdieren, het is net een dierentuin. Zo hebben we een hond, een kat en een poes. Inmiddels hebben we ook vier kittens en we hebben ook nog een konijn. We zijn echt gek op dieren. Mijn hobby’s zijn wandelen, ik kom graag buiten en ik hou van fotograferen met name portretfotografie van kinderen. Ik hou daarnaast ook van tekenen en schrijven. Een beetje creatief zijn dus! Ik vind het ook heerlijk om lekker met vrienden te zijn. Ik ben erg sociaal en ik hou ervan om met mensen te zijn. Ik ben ook erg nieuwsgierig, ik wil altijd van alles weten.

Hoe ben je terecht gekomen bij Hulp Waar Nodig?

Dat ging eigenlijk via indeed. Ik zat destijds vacatures te bekijken over de huishouding. Toen kwam ik in één keer Huishoudelijke Duizendpoot in Arnhem tegen en toen dacht ik, ja dit is het! Niet alleen schoonmaken, maar ook een maatje kunnen zijn voor de klanten. Toen dacht ik, ik ga het gewoon proberen. Bij andere vacatures moet je je vaak houden aan allerlei regels, bij Hulp Waar Nodig was dat niet zo en dat is wat mij heel erg aansprak.

Wilde je toen gelijk een franchisenemer worden of wilde je eerst voor Hulp Waar Nodig werken?

Nou, eigenlijk wilde ik al sowieso iets voor mijzelf beginnen en ik wilde iets doen met fotograferen. Om in loondienst te werken is niets voor mij. Het halen van targets en het behalen van bepaalde doelen en het hele systeem wat daarachter zit, dat sprak mij niet meer aan. Dit was voor mij fantastisch! Je wordt geholpen, je wordt bijgestaan, je wordt gezien en je wordt gehoord.

Je hebt er dus voor gekozen om franchisenemer te worden bij Hulp Waar Nodig. Wat heeft je dit uiteindelijk doen besluiten?

Met name het contact met Esther en Karin, want dat was direct al heel persoonlijk en het voelde gewoon meteen heel goed. Hetgeen wat ze mij uitlegden sprak mij heel erg aan. Dus de persoonlijkheid. Als ik naar mezelf kijk, zie ik dat er altijd veel mensen in mijn omgeving naar mij toe komen, of ik hen kan helpen met iets. Dus dan ben ik eigenlijk ook hulp waar nodig. In die zin sluit het enorm bij mij aan, de persoonlijkheid. Waarom ik dan voor hen wilde gaan, is natuurlijk door het fantastische concept.

Wat was je eerste indruk van Hulp Waar Nodig?

Het was al direct persoonlijk, vriendelijke en warm.  

Wat spreekt jou het meest aan bij Hulp Waar Nodig?

Toen ik de vacature voor het eerst zag, sprak het kopje van de vacature mij direct aan. Er stond Huishoudelijke Duizendpoot en dat was precies wat ik zocht. Het maakte mij heel nieuwsgierig. Als een klant bijvoorbeeld vraagt om boodschappen te doen of te helpen met een computerprobleem, dan doe je dat, want je bent een Huishoudelijk Duizendpoot. Bij  vele andere huishoudelijke organisaties kan dit niet.

Wat vind je dat Hulp Waar Nodig onderscheidt van soort gelijke bedrijven?

Kort gezegd: persoonlijkheid, kleinschaligheid en betrokkenheid!

Wat zijn je verwachtingen bij Hulp Waar Nodig?

Mijzelf ontwikkelen op heel veel gebieden. Maar ook dat ze van mij kunnen leren. Een prettige samenwerking dus.

Hoe ga je jouw vestiging invulling geven?

Ik ga proberen om het persoonlijk  en in de balans te houden.

Hoe zie je jouw toekomst bij Hulp Waar Nodig?

Ik zie mijn toekomst bij Hulp Waar Nodig in confetti en slingers! Ik zie een groot feest! Ik zie een heel mooie toekomst samen. Ik zie ons ook groeien als een landelijke organisatie. Ik zie ook dat er nog meer franchiseondernemers starten. Ik zie ook dat we heel veel mensen gaan bereiken. Zo kan ik nog blijven doorgaan! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Zo, voordat we het wisten zat het interview er al op. We hebben nog even gezellig na geklets en daarna heb ik Yael bedankt voor haar tijd. Ik heb haar ook heel veel succes toegewenst in haar nieuwe functie als franchisenemer van Hulp Waar Nodig!