Tarieven

De kosten van Hulp Waar Nodig 

Wij proberen alles zo simpel mogelijk te houden! Zo betaalt u geen inschrijfgeld of abonnementskosten.

Voor de meeste hulp betaalt u alleen het uurtarief. In sommige gevallen kunnen er nog extra kosten bijkomen, bijvoorbeeld bij vervoer of het aanschaffen van klusmateriaal.  Vooraf krijgt u duidelijk van ons te horen wat het tarief is en de eventuele bijkomende kosten. 

Wij brengen minimaal 2 uur in rekening (in overleg kunnen wij hiervan afwijken). Daarna ronden wij af op een kwartier.

De factuur ontvangt u per maand achteraf van ons. 

Afzeggen
Het kan altijd voorkomen dat een geplande afspraak door omstandigheden niet door kan gaan. Wij willen u dan vragen om ons dit zo snel mogelijk te laten weten. Zegt u de afspraak korten dan 24 uur van tevoren af, dan zijn wij genoodzaakt deze uren in rekening te brengen.

Tarieven 2024

Welke hulp Uurtarief
Huishoudelijke hulp € 26,75
Ondersteunende mantelzorg € 30,75
Klushulp € 30,00
Opruim- en verhuiscoach € 57,50
Administratie - budgetcoach € 57,50
Kilometervergoeding
(indien van toepassing)
€ 0,30 per kilometer

(overige tarieven op aanvraag)

Kosten Hulp Waar Nodig aftrekbaar van de belasting?

De kosten voor Huishoudelijke hulp+  en ondersteunende mantelzorg zijn onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar van uw belasting. De kosten vallen onder ‘Extra gezinshulp’.

De voorwaarden die de belastingdienst stelt zijn:

- U heeft hulp nodig voor ziekte of invaliditeit
- De factuur voldoet aan de gestelde eisen
- Kosten zijn hoger dan het drempelbedrag

Of u recht heeft op aftrek wordt door de Belastingdienst bepaald. Voor de mogelijkheden voor aftrek en de juiste berekening in uw situatie kunt u contact opnemen met een /uw belastingadviseur.

De hulpen bij Hulp Waar Nodig

De hulpen bij Hulp Waar Nodig zijn allemaal door ons gescreend. Ze zijn betrokken, betrouwbaar, zeer gemotiveerd en in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Hulp Waar Nodig werkt met hulpen volgens de Regeling Dienstverlening aan Huis. Dit houdt in dat de hulp bij u in dienst is.
Hulp Waar Nodig bemiddelt tussen u en de hulp. Hiervoor berekenen wij bemiddelingskosten aan u, die verwerkt zijn in het uurtarief.

Het voordeel van de Regeling Dienstverlening aan huis is dat de werkzaamheden “wit” verricht worden. U hoeft geen loonbelasting of premies werknemersverzekeringen af te dragen en de vakantiedagen en het vakantiegeld zijn bij het uurloon inbegrepen.

Hulp Waar Nodig verzorgt alle administratie voor u dus heeft u geen administratieve rompslomp! De factuur ontvangt u van ons per maand achteraf. Het uurtarief is inclusief het uurloon van de hulp, de bemiddelingskosten en BTW. Geen verassingen achteraf!
(op de factuur worden de kosten uitgesplitst, het tarief blijft hetzelfde per uur)

Zoals gezegd, wij regelen alles voor u! Ook vervangende hulp bij afwezigheid van uw vaste hulp. En heeft u geen “klik” met uw hulp? Dan zorgen wij ervoor dat u een hulp krijgt waar u wél een klik mee heeft! 

De hulpen van Hulp Waar Nodig hebben geen schoonmaakspullen of (tuin)-gereedschap.
Hier dient u zelf voor te zorgen.