Hulp Waar Nodig gaat uitbreiden!

Hulp Waar Nodig gaat uitbreiden!

Hulp Waar Nodig bestaat dit jaar alweer vijf jaar! Tijd om uit te breiden!

Laten we, voordat we vooruit gaan kijken, eerst een korte terugblik nemen. De reden dat we Hulp Waar Nodig begonnen zijn, is dat we vonden dat we iets konden toevoegen aan de betaalbare hulp die er op de markt word aangeboden. We zijn jarenlang mantelzorger voor onze moeder geweest, dus wisten we zo ongeveer wel wat er aangeboden werd aan “hulp”. Of het was te duur, of je moest een (duur) abonnement nemen of wat jij gedaan wilde hebben kon en mocht niet. Daarbij was het ook vaak onpersoonlijk. De mensen aan de telefoon konden zich niet echt verplaatsen in jouw situatie.

Om naar de toekomst van Hulp Waar Nodig te kunnen kijken, moeten we zeer zeker niet vergeten waarom we Hulp Waar Nodig gestart zijn. Want dat is juist de reden dat Hulp Waar Nodig succesvol is en zeer gewaardeerd wordt door zowel de klanten als de hulpen!

Van klanten krijgen we soms de vraag of Hulp Waar Nodig ook actief is in andere regio’s. Die vraag krijgen klanten van familie en vrienden die buiten ons werkgebied wonen. Daarnaast vonden we het zelf ook tijd om een stapje verder te gaan met Hulp Waar Nodig. Maar als we gaan uitbreiden, en dit zelf gaan doen, verliezen we het persoonlijke contact met onze klanten. En dat is juist wat we zo belangrijk vinden.

En dat hebben we ook nodig om een goede match tussen klant en hulp te maken! Want we zijn meer dan een organisatie die huishoudelijke hulp en ondersteunende mantelzorg aanbiedt! We zijn er echt voor de klant, we luisteren en ook al is de vraag zo “bijzonder”, we zijn oplossingsgericht.

Zo hebben we de afgelopen jaren al vele klussen kunnen uitvoeren naast het gewone huishoudelijke werk en de ondersteunende mantelzorg. We hebben geholpen bij een bruiloft, bij een concert, bij verjaardagsfeestjes. Er zijn muurtjes gewit, schuren en zolders opgeruimd, kastjes in elkaar gezet. We hebben geholpen bij verhuizingen die spoed hadden (zelfs op zondag!) en hebben verwaarloze huizen schoongemaakt. We doen ons best om te zorgen dat er geen wachttijden zijn. En mede omdat er ook veel studenten bij ons aangesloten zijn, we onze hulpen selecteren op flexibiliteit, inlevingsvermogen en flink veel motivatie om andere te helpen, hebben we deze klussen kunnen uitvoeren en zo mensen blij kunnen maken.

Onze kracht is dat we snel en flexibel kunnen handelen. En dat willen we zo houden! Dat neemt niet weg dat we ook klussen niet hebben kunnen doen. Zo hebben we ook de vraag gekregen of we elektra kunnen aansluiten, wc-potten kunnen plaatsen of ramen kunnen inzetten. Hoe vervelend we het ook vinden om nee te zeggen, sommige dingen moet je nu eenmaal aan de vakman overlaten.

Dat is de reden dat we hebben gekozen om van Hulp Waar Nodig een franchiseformule van te maken. We willen groot worden door klein te blijven. Betrokken franchisenemers die dezelfde mentaliteit en motivatie als ons hebben. Die ook snel en flexibel kunnen handelen, tijd hebben en nemen voor zowel de klant als de hulp. Geen grote logge organisatie waar iedereen een nummer is maar persoonlijk en menselijk!

Inmiddels is de eerste vestiging een feit! Vestiging Arnhem, Rheden en Rozendaal. En ook de eerste franchisenemer die deze vestiging gaat leiden is een feit, Sanne DeMar. En met Sanne hebben we gelijk iemand die weet hoe Hulp Waar Nodig werkt. Ze heeft namelijk al voor ons gewerkt en bewezen dat zij voldoet aan alle eisen voor om een Hulp Waar Nodig-vestiging te leiden. Ze is zeer gemotiveerd, kan zich goed inleven in zowel de klanten als de hulpen, is behulpzaam en een mensen mens! 

Ook zijn we druk bezig met de volgende vestigingen. En ondertussen bewaken we dat Hulp Waar Nodig echt Hulp Waar Nodig blijft!

Dus: wordt vervolgd!

 

Vestiging Arnhem-Rheden-Rozendaal

Regio Arnhem